|
Készrevitel
Szekeres László 2006.10.04. 19:50
A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt....
A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt. Ahhoz, hogy a kidolgozás ne vegyen sok időt igénybe, megfelelő mintázattal, 80%-ban ki lehetett alakítani a végső formát. Ez a folyamat nagyon szép, de kellő odafigyelést igényel.
A mintázáshoz ugyanazt a piros Gebdi lapviaszt használtam, mint a fogpróbához.
Fontos, hogy a viaszfelszínek mindig jól összeolvadjanak, csak így lehet szép mintázatot készítetni. Kevés eszközzel dolgoztam (egy mintázó szonda, alkoholos pompa, és egy kopott fogkefe-sokszor a kevés a több!-mottó alapján).
A mintázást a felviaszolással kezdtem, hogy legyen miből kialakítanom a kellő formát. Majd ebből visszafelé haladva kezdtem el a jugák kialakítását.
Alkoholos pumpával ellángoltam az érdes részeket, majd a fogkefével, kicsi ütögetéssel elsimítottam a felszínét. Ezt a folyamatot, többszöri ismétlés követte, egészen addig, amíg a kellő forma ki nem alakult.
Miután orálisan is kialakítottam a kellő formát, a fogakat narancsolajjal megtisztítottam, és a fentiekben említett viaszfényesítő technikával felpolíroztam a viasz felszínét.
A készrevitelhez az akrill öntési technikát választottam. A blokkok elkészítése előtt, optimalizáljuk a viaszmintázatot, utolsó kontrol.
A vesztibuláris gipszblokk elkészítése előtt, retenciókat fúrtam, és izoláltam (Siladent Marmosept) a mintát.
A gipszblokkos eljárás időigényes, de precíz másolatot ad a mintázatról, és a műfogakat is jól tudtam rögzíteni benne. Az elülső ajakféknél a gipszblokkot 2 részre osztottam.
Az orális blokk, 2 komponensű Siladent Silaform szilikonból készült.
A mintázatra három öntő- és szellőző csatornákkal készítettem (2 vastag – 1 vékony), melyek az akrill egyenletes beömlésére, és áramlására szolgátak.
Az anyagok kötése után, a viaszt kiforráztam, és megtisztítottam az összes elemet. Ügyelnem kellett a gipszminta tisztaságára a teljes folyamat alatt.
A fémlemezt már a korábbiakban lefújtam 250-es Siladent homokkal, majd alapos tisztítás után, Gradia fényrekötő piros opakerrel lekentem, és fénykályhába helyeztem 3 percre.
A műfogak aljába retenciót fúrtam, és 110-es Siladent homokkal lefújtam az aljukat, és a peremüket, ezzel biztosítva a kellően jól rögzülést a fogpótlásban.
Az akrillos felöntés előtt, a gipszblokkokat, és a mintát vízbe helyeztem, ezzel biztosítva, hogy nem szívják el az izolálót.
Előkészítettem a kellékeket a tiszta munkához (keverő tégely, spatula, papírtörlő, ragasztóviasz, viaszkés, pillanatragasztó…)
Ahhoz, hogy a primerek-és a szekunder rész közé ne kerüljön viasz, alapos előkészítést végeztem.
A fogakat kis mennyiségű pillanat ragasztóval rögzítettem a blokkban. Majd összeállítottam az izolált részeket, és ragasztóviasszal rögzítettem.
A készrevitelhez Candulor Autoplast Cold öntőakrillt használtam. Az előírt arányban kimértem a megfelelő mennyiségű folyadékot, majd bekevertem az akrillátot.
(ez nagyon fontos, nehogy színeltérés, esetleg zsugorodás keletkezzen)
Buborékmentesen felöntöttem a mintát, folyamatos kocogtatással. Amikor az akrillon hártya képződött, Hedent polimerizációs készülékbe helyeztem.
Az adott paramétereket (hő, idő, nyomás) betartottam.
A polimerizáció után, a mintát lefejtettem, és elkezdtem a 1 kidolgozást. Először a szilikon blokkot távolítottam el, majd a gipsz blokkot. Gőzborotvával megtisztítottam a protézist, az interdentális és aproximális részeknél üveggyöngyös homokfúvást is alkalmaztam. (alacsony nyomással)
Ellenőriztem, hogy mindenhová beömlött ezen az akrill, majd leemeltem a mintáról, és elkezdtem a kidolgozást.
A műínyt Candulor Intensív műanyagfestékkel individualizáltam, melyet 3:1 arányban kevertem (saját : színező) be.
A kidolgozást követően, artikulátorban ellenőriztem az okklúziót, és az oldalmozgásokat.
Készrevitel
A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt. Ahhoz, hogy a kidolgozás ne vegyen sok időt igénybe, megfelelő mintázattal, 80%-ban ki lehetett alakítani a végső formát. Ez a folyamat nagyon szép, de kellő odafigyelést igényel.
A mintázáshoz ugyanazt a piros Gebdi lapviaszt használtam, mint a fogpróbához.
Fontos, hogy a viaszfelszínek mindig jól összeolvadjanak, csak így lehet szép mintázatot készítetni. Kevés eszközzel dolgoztam (egy mintázó szonda, alkoholos pompa, és egy kopott fogkefe-sokszor a kevés a több!-mottó alapján).
A mintázást a felviaszolással kezdtem, hogy legyen miből kialakítanom a kellő formát. Majd ebből visszafelé haladva kezdtem el a jugák kialakítását.
Alkoholos pumpával ellángoltam az érdes részeket, majd a fogkefével, kicsi ütögetéssel elsimítottam a felszínét. Ezt a folyamatot, többszöri ismétlés követte, egészen addig, amíg a kellő forma ki nem alakult.
Miután orálisan is kialakítottam a kellő formát, a fogakat narancsolajjal megtisztítottam, és a fentiekben említett viaszfényesítő technikával felpolíroztam a viasz felszínét.
A készrevitelhez az akrill öntési technikát választottam. A blokkok elkészítése előtt, optimalizáljuk a viaszmintázatot, utolsó kontrol.
A vesztibuláris gipszblokk elkészítése előtt, retenciókat fúrtam, és izoláltam (Siladent Marmosept) a mintát.
A gipszblokkos eljárás időigényes, de precíz másolatot ad a mintázatról, és a műfogakat is jól tudtam rögzíteni benne. Az elülső ajakféknél a gipszblokkot 2 részre osztottam.
Az orális blokk, 2 komponensű Siladent Silaform szilikonból készült.
A mintázatra három öntő- és szellőző csatornákkal készítettem (2 vastag – 1 vékony), melyek az akrill egyenletes beömlésére, és áramlására szolgátak.
Az anyagok kötése után, a viaszt kiforráztam, és megtisztítottam az összes elemet. Ügyelnem kellett a gipszminta tisztaságára a teljes folyamat alatt.
A fémlemezt már a korábbiakban lefújtam 250-es Siladent homokkal, majd alapos tisztítás után, Gradia fényrekötő piros opakerrel lekentem, és fénykályhába helyeztem 3 percre.
A műfogak aljába retenciót fúrtam, és 110-es Siladent homokkal lefújtam az aljukat, és a peremüket, ezzel biztosítva a kellően jól rögzülést a fogpótlásban.
Az akrillos felöntés előtt, a gipszblokkokat, és a mintát vízbe helyeztem, ezzel biztosítva, hogy nem szívják el az izolálót.
Előkészítettem a kellékeket a tiszta munkához (keverő tégely, spatula, papírtörlő, ragasztóviasz, viaszkés, pillanatragasztó…)
Ahhoz, hogy a primerek-és a szekunder rész közé ne kerüljön viasz, alapos előkészítést végeztem.
A fogakat kis mennyiségű pillanat ragasztóval rögzítettem a blokkban. Majd összeállítottam az izolált részeket, és ragasztóviasszal rögzítettem.
A készrevitelhez Candulor Autoplast Cold öntőakrillt használtam. Az előírt arányban kimértem a megfelelő mennyiségű folyadékot, majd bekevertem az akrillátot.
(ez nagyon fontos, nehogy színeltérés, esetleg zsugorodás keletkezzen)
Buborékmentesen felöntöttem a mintát, folyamatos kocogtatással. Amikor az akrillon hártya képződött, Hedent polimerizációs készülékbe helyeztem.
Az adott paramétereket (hő, idő, nyomás) betartottam.
A polimerizáció után, a mintát lefejtettem, és elkezdtem a 1 kidolgozást. Először a szilikon blokkot távolítottam el, majd a gipsz blokkot. Gőzborotvával megtisztítottam a protézist, az interdentális és aproximális részeknél üveggyöngyös homokfúvást is alkalmaztam. (alacsony nyomással)
Ellenőriztem, hogy mindenhová beömlött ezen az akrill, majd leemeltem a mintáról, és elkezdtem a kidolgozást.
A műínyt Candulor Intensív műanyagfestékkel individualizáltam, melyet 3:1 arányban kevertem (saját : színező) be.
A kidolgozást követően, artikulátorban ellenőriztem az okklúziót, és az oldalmozgásokat.
Készrevitel
A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt. Ahhoz, hogy a kidolgozás ne vegyen sok időt igénybe, megfelelő mintázattal, 80%-ban ki lehetett alakítani a végső formát. Ez a folyamat nagyon szép, de kellő odafigyelést igényel.
A mintázáshoz ugyanazt a piros Gebdi lapviaszt használtam, mint a fogpróbához.
Fontos, hogy a viaszfelszínek mindig jól összeolvadjanak, csak így lehet szép mintázatot készítetni. Kevés eszközzel dolgoztam (egy mintázó szonda, alkoholos pompa, és egy kopott fogkefe-sokszor a kevés a több!-mottó alapján).
A mintázást a felviaszolással kezdtem, hogy legyen miből kialakítanom a kellő formát. Majd ebből visszafelé haladva kezdtem el a jugák kialakítását.
Alkoholos pumpával ellángoltam az érdes részeket, majd a fogkefével, kicsi ütögetéssel elsimítottam a felszínét. Ezt a folyamatot, többszöri ismétlés követte, egészen addig, amíg a kellő forma ki nem alakult.
Miután orálisan is kialakítottam a kellő formát, a fogakat narancsolajjal megtisztítottam, és a fentiekben említett viaszfényesítő technikával felpolíroztam a viasz felszínét.
A készrevitelhez az akrill öntési technikát választottam. A blokkok elkészítése előtt, optimalizáljuk a viaszmintázatot, utolsó kontrol.
A vesztibuláris gipszblokk elkészítése előtt, retenciókat fúrtam, és izoláltam (Siladent Marmosept) a mintát.
A gipszblokkos eljárás időigényes, de precíz másolatot ad a mintázatról, és a műfogakat is jól tudtam rögzíteni benne. Az elülső ajakféknél a gipszblokkot 2 részre osztottam.
Az orális blokk, 2 komponensű Siladent Silaform szilikonból készült.
A mintázatra három öntő- és szellőző csatornákkal készítettem (2 vastag – 1 vékony), melyek az akrill egyenletes beömlésére, és áramlására szolgátak.
Az anyagok kötése után, a viaszt kiforráztam, és megtisztítottam az összes elemet. Ügyelnem kellett a gipszminta tisztaságára a teljes folyamat alatt.
A fémlemezt már a korábbiakban lefújtam 250-es Siladent homokkal, majd alapos tisztítás után, Gradia fényrekötő piros opakerrel lekentem, és fénykályhába helyeztem 3 percre.
A műfogak aljába retenciót fúrtam, és 110-es Siladent homokkal lefújtam az aljukat, és a peremüket, ezzel biztosítva a kellően jól rögzülést a fogpótlásban.
Az akrillos felöntés előtt, a gipszblokkokat, és a mintát vízbe helyeztem, ezzel biztosítva, hogy nem szívják el az izolálót.
Előkészítettem a kellékeket a tiszta munkához (keverő tégely, spatula, papírtörlő, ragasztóviasz, viaszkés, pillanatragasztó…)
Ahhoz, hogy a primerek-és a szekunder rész közé ne kerüljön viasz, alapos előkészítést végeztem.
A fogakat kis mennyiségű pillanat ragasztóval rögzítettem a blokkban. Majd összeállítottam az izolált részeket, és ragasztóviasszal rögzítettem.
A készrevitelhez Candulor Autoplast Cold öntőakrillt használtam. Az előírt arányban kimértem a megfelelő mennyiségű folyadékot, majd bekevertem az akrillátot.
(ez nagyon fontos, nehogy színeltérés, esetleg zsugorodás keletkezzen)
Buborékmentesen felöntöttem a mintát, folyamatos kocogtatással. Amikor az akrillon hártya képződött, Hedent polimerizációs készülékbe helyeztem.
Az adott paramétereket (hő, idő, nyomás) betartottam.
A polimerizáció után, a mintát lefejtettem, és elkezdtem a 1 kidolgozást. Először a szilikon blokkot távolítottam el, majd a gipsz blokkot. Gőzborotvával megtisztítottam a protézist, az interdentális és aproximális részeknél üveggyöngyös homokfúvást is alkalmaztam. (alacsony nyomással)
Ellenőriztem, hogy mindenhová beömlött ezen az akrill, majd leemeltem a mintáról, és elkezdtem a kidolgozást.
A műínyt Candulor Intensív műanyagfestékkel individualizáltam, melyet 3:1 arányban kevertem (saját : színező) be.
A kidolgozást követően, artikulátorban ellenőriztem az okklúziót, és az oldalmozgásokat.
| |