Földvári Imre díj 2006-III. helyezés
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Menü
     
Linkek
     
Számláló
Indulás: 2006-06-06
     
Földvári Imre díj 2006 - III. helyezés
Földvári Imre díj 2006 - III. helyezés : Készrevitel

Készrevitel

Szekeres László  2006.10.04. 19:50

A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt....

A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt. Ahhoz, hogy a kidolgozás ne vegyen sok időt igénybe, megfelelő mintázattal, 80%-ban ki lehetett alakítani a végső formát. Ez a folyamat nagyon szép, de kellő odafigyelést igényel. A mintázáshoz ugyanazt a piros Gebdi lapviaszt használtam, mint a fogpróbához. Fontos, hogy a viaszfelszínek mindig jól összeolvadjanak, csak így lehet szép mintázatot készítetni. Kevés eszközzel dolgoztam (egy mintázó szonda, alkoholos pompa, és egy kopott fogkefe-sokszor a kevés a több!-mottó alapján). A mintázást a felviaszolással kezdtem, hogy legyen miből kialakítanom a kellő formát. Majd ebből visszafelé haladva kezdtem el a jugák kialakítását. Alkoholos pumpával ellángoltam az érdes részeket, majd a fogkefével, kicsi ütögetéssel elsimítottam a felszínét. Ezt a folyamatot, többszöri ismétlés követte, egészen addig, amíg a kellő forma ki nem alakult. Miután orálisan is kialakítottam a kellő formát, a fogakat narancsolajjal megtisztítottam, és a fentiekben említett viaszfényesítő technikával felpolíroztam a viasz felszínét. A készrevitelhez az akrill öntési technikát választottam. A blokkok elkészítése előtt, optimalizáljuk a viaszmintázatot, utolsó kontrol. A vesztibuláris gipszblokk elkészítése előtt, retenciókat fúrtam, és izoláltam (Siladent Marmosept) a mintát. A gipszblokkos eljárás időigényes, de precíz másolatot ad a mintázatról, és a műfogakat is jól tudtam rögzíteni benne. Az elülső ajakféknél a gipszblokkot 2 részre osztottam. Az orális blokk, 2 komponensű Siladent Silaform szilikonból készült. A mintázatra három öntő- és szellőző csatornákkal készítettem (2 vastag – 1 vékony), melyek az akrill egyenletes beömlésére, és áramlására szolgátak. Az anyagok kötése után, a viaszt kiforráztam, és megtisztítottam az összes elemet. Ügyelnem kellett a gipszminta tisztaságára a teljes folyamat alatt. A fémlemezt már a korábbiakban lefújtam 250-es Siladent homokkal, majd alapos tisztítás után, Gradia fényrekötő piros opakerrel lekentem, és fénykályhába helyeztem 3 percre. A műfogak aljába retenciót fúrtam, és 110-es Siladent homokkal lefújtam az aljukat, és a peremüket, ezzel biztosítva a kellően jól rögzülést a fogpótlásban. Az akrillos felöntés előtt, a gipszblokkokat, és a mintát vízbe helyeztem, ezzel biztosítva, hogy nem szívják el az izolálót. Előkészítettem a kellékeket a tiszta munkához (keverő tégely, spatula, papírtörlő, ragasztóviasz, viaszkés, pillanatragasztó…) Ahhoz, hogy a primerek-és a szekunder rész közé ne kerüljön viasz, alapos előkészítést végeztem. A fogakat kis mennyiségű pillanat ragasztóval rögzítettem a blokkban. Majd összeállítottam az izolált részeket, és ragasztóviasszal rögzítettem. A készrevitelhez Candulor Autoplast Cold öntőakrillt használtam. Az előírt arányban kimértem a megfelelő mennyiségű folyadékot, majd bekevertem az akrillátot. (ez nagyon fontos, nehogy színeltérés, esetleg zsugorodás keletkezzen) Buborékmentesen felöntöttem a mintát, folyamatos kocogtatással. Amikor az akrillon hártya képződött, Hedent polimerizációs készülékbe helyeztem. Az adott paramétereket (hő, idő, nyomás) betartottam. A polimerizáció után, a mintát lefejtettem, és elkezdtem a 1 kidolgozást. Először a szilikon blokkot távolítottam el, majd a gipsz blokkot. Gőzborotvával megtisztítottam a protézist, az interdentális és aproximális részeknél üveggyöngyös homokfúvást is alkalmaztam. (alacsony nyomással) Ellenőriztem, hogy mindenhová beömlött ezen az akrill, majd leemeltem a mintáról, és elkezdtem a kidolgozást. A műínyt Candulor Intensív műanyagfestékkel individualizáltam, melyet 3:1 arányban kevertem (saját : színező) be. A kidolgozást követően, artikulátorban ellenőriztem az okklúziót, és az oldalmozgásokat. Készrevitel A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt. Ahhoz, hogy a kidolgozás ne vegyen sok időt igénybe, megfelelő mintázattal, 80%-ban ki lehetett alakítani a végső formát. Ez a folyamat nagyon szép, de kellő odafigyelést igényel. A mintázáshoz ugyanazt a piros Gebdi lapviaszt használtam, mint a fogpróbához. Fontos, hogy a viaszfelszínek mindig jól összeolvadjanak, csak így lehet szép mintázatot készítetni. Kevés eszközzel dolgoztam (egy mintázó szonda, alkoholos pompa, és egy kopott fogkefe-sokszor a kevés a több!-mottó alapján). A mintázást a felviaszolással kezdtem, hogy legyen miből kialakítanom a kellő formát. Majd ebből visszafelé haladva kezdtem el a jugák kialakítását. Alkoholos pumpával ellángoltam az érdes részeket, majd a fogkefével, kicsi ütögetéssel elsimítottam a felszínét. Ezt a folyamatot, többszöri ismétlés követte, egészen addig, amíg a kellő forma ki nem alakult. Miután orálisan is kialakítottam a kellő formát, a fogakat narancsolajjal megtisztítottam, és a fentiekben említett viaszfényesítő technikával felpolíroztam a viasz felszínét. A készrevitelhez az akrill öntési technikát választottam. A blokkok elkészítése előtt, optimalizáljuk a viaszmintázatot, utolsó kontrol. A vesztibuláris gipszblokk elkészítése előtt, retenciókat fúrtam, és izoláltam (Siladent Marmosept) a mintát. A gipszblokkos eljárás időigényes, de precíz másolatot ad a mintázatról, és a műfogakat is jól tudtam rögzíteni benne. Az elülső ajakféknél a gipszblokkot 2 részre osztottam. Az orális blokk, 2 komponensű Siladent Silaform szilikonból készült. A mintázatra három öntő- és szellőző csatornákkal készítettem (2 vastag – 1 vékony), melyek az akrill egyenletes beömlésére, és áramlására szolgátak. Az anyagok kötése után, a viaszt kiforráztam, és megtisztítottam az összes elemet. Ügyelnem kellett a gipszminta tisztaságára a teljes folyamat alatt. A fémlemezt már a korábbiakban lefújtam 250-es Siladent homokkal, majd alapos tisztítás után, Gradia fényrekötő piros opakerrel lekentem, és fénykályhába helyeztem 3 percre. A műfogak aljába retenciót fúrtam, és 110-es Siladent homokkal lefújtam az aljukat, és a peremüket, ezzel biztosítva a kellően jól rögzülést a fogpótlásban. Az akrillos felöntés előtt, a gipszblokkokat, és a mintát vízbe helyeztem, ezzel biztosítva, hogy nem szívják el az izolálót. Előkészítettem a kellékeket a tiszta munkához (keverő tégely, spatula, papírtörlő, ragasztóviasz, viaszkés, pillanatragasztó…) Ahhoz, hogy a primerek-és a szekunder rész közé ne kerüljön viasz, alapos előkészítést végeztem. A fogakat kis mennyiségű pillanat ragasztóval rögzítettem a blokkban. Majd összeállítottam az izolált részeket, és ragasztóviasszal rögzítettem. A készrevitelhez Candulor Autoplast Cold öntőakrillt használtam. Az előírt arányban kimértem a megfelelő mennyiségű folyadékot, majd bekevertem az akrillátot. (ez nagyon fontos, nehogy színeltérés, esetleg zsugorodás keletkezzen) Buborékmentesen felöntöttem a mintát, folyamatos kocogtatással. Amikor az akrillon hártya képződött, Hedent polimerizációs készülékbe helyeztem. Az adott paramétereket (hő, idő, nyomás) betartottam. A polimerizáció után, a mintát lefejtettem, és elkezdtem a 1 kidolgozást. Először a szilikon blokkot távolítottam el, majd a gipsz blokkot. Gőzborotvával megtisztítottam a protézist, az interdentális és aproximális részeknél üveggyöngyös homokfúvást is alkalmaztam. (alacsony nyomással) Ellenőriztem, hogy mindenhová beömlött ezen az akrill, majd leemeltem a mintáról, és elkezdtem a kidolgozást. A műínyt Candulor Intensív műanyagfestékkel individualizáltam, melyet 3:1 arányban kevertem (saját : színező) be. A kidolgozást követően, artikulátorban ellenőriztem az okklúziót, és az oldalmozgásokat. Készrevitel A fogpróba után, a következő folyamat a készrevitel volt. Ahhoz, hogy a kidolgozás ne vegyen sok időt igénybe, megfelelő mintázattal, 80%-ban ki lehetett alakítani a végső formát. Ez a folyamat nagyon szép, de kellő odafigyelést igényel. A mintázáshoz ugyanazt a piros Gebdi lapviaszt használtam, mint a fogpróbához. Fontos, hogy a viaszfelszínek mindig jól összeolvadjanak, csak így lehet szép mintázatot készítetni. Kevés eszközzel dolgoztam (egy mintázó szonda, alkoholos pompa, és egy kopott fogkefe-sokszor a kevés a több!-mottó alapján). A mintázást a felviaszolással kezdtem, hogy legyen miből kialakítanom a kellő formát. Majd ebből visszafelé haladva kezdtem el a jugák kialakítását. Alkoholos pumpával ellángoltam az érdes részeket, majd a fogkefével, kicsi ütögetéssel elsimítottam a felszínét. Ezt a folyamatot, többszöri ismétlés követte, egészen addig, amíg a kellő forma ki nem alakult. Miután orálisan is kialakítottam a kellő formát, a fogakat narancsolajjal megtisztítottam, és a fentiekben említett viaszfényesítő technikával felpolíroztam a viasz felszínét. A készrevitelhez az akrill öntési technikát választottam. A blokkok elkészítése előtt, optimalizáljuk a viaszmintázatot, utolsó kontrol. A vesztibuláris gipszblokk elkészítése előtt, retenciókat fúrtam, és izoláltam (Siladent Marmosept) a mintát. A gipszblokkos eljárás időigényes, de precíz másolatot ad a mintázatról, és a műfogakat is jól tudtam rögzíteni benne. Az elülső ajakféknél a gipszblokkot 2 részre osztottam. Az orális blokk, 2 komponensű Siladent Silaform szilikonból készült. A mintázatra három öntő- és szellőző csatornákkal készítettem (2 vastag – 1 vékony), melyek az akrill egyenletes beömlésére, és áramlására szolgátak. Az anyagok kötése után, a viaszt kiforráztam, és megtisztítottam az összes elemet. Ügyelnem kellett a gipszminta tisztaságára a teljes folyamat alatt. A fémlemezt már a korábbiakban lefújtam 250-es Siladent homokkal, majd alapos tisztítás után, Gradia fényrekötő piros opakerrel lekentem, és fénykályhába helyeztem 3 percre. A műfogak aljába retenciót fúrtam, és 110-es Siladent homokkal lefújtam az aljukat, és a peremüket, ezzel biztosítva a kellően jól rögzülést a fogpótlásban. Az akrillos felöntés előtt, a gipszblokkokat, és a mintát vízbe helyeztem, ezzel biztosítva, hogy nem szívják el az izolálót. Előkészítettem a kellékeket a tiszta munkához (keverő tégely, spatula, papírtörlő, ragasztóviasz, viaszkés, pillanatragasztó…) Ahhoz, hogy a primerek-és a szekunder rész közé ne kerüljön viasz, alapos előkészítést végeztem. A fogakat kis mennyiségű pillanat ragasztóval rögzítettem a blokkban. Majd összeállítottam az izolált részeket, és ragasztóviasszal rögzítettem. A készrevitelhez Candulor Autoplast Cold öntőakrillt használtam. Az előírt arányban kimértem a megfelelő mennyiségű folyadékot, majd bekevertem az akrillátot. (ez nagyon fontos, nehogy színeltérés, esetleg zsugorodás keletkezzen) Buborékmentesen felöntöttem a mintát, folyamatos kocogtatással. Amikor az akrillon hártya képződött, Hedent polimerizációs készülékbe helyeztem. Az adott paramétereket (hő, idő, nyomás) betartottam. A polimerizáció után, a mintát lefejtettem, és elkezdtem a 1 kidolgozást. Először a szilikon blokkot távolítottam el, majd a gipsz blokkot. Gőzborotvával megtisztítottam a protézist, az interdentális és aproximális részeknél üveggyöngyös homokfúvást is alkalmaztam. (alacsony nyomással) Ellenőriztem, hogy mindenhová beömlött ezen az akrill, majd leemeltem a mintáról, és elkezdtem a kidolgozást. A műínyt Candulor Intensív műanyagfestékkel individualizáltam, melyet 3:1 arányban kevertem (saját : színező) be. A kidolgozást követően, artikulátorban ellenőriztem az okklúziót, és az oldalmozgásokat.

     

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!